David Mokel / EJLIS / Kevin Lauren / Capow x 2G

KJØP Ståplass
KJØP Sittende på galleriet

David Mokel / EJLIS / Kevin Lauren / Capow x 2G

Er du klar for årets råeste konsert? Askim Kulturhus har samlet stjernene David Mokel, EJLIS, Kevin Lauren og rap duoen Capow x 2G. Dette blir høstens store musikkopplevelse, som du ikke må gå glipp av!

Ståkonsert  •  Fri aldersgrense  •  Rusfritt arrangement  •  Billettpris: 300 kr

David Mokel:
David Mokel er en norsk influenser, musiker og skuespiller. Han vant «Årets stjerneskudd»-kategorien i Vixen Influencer Awards 2022. Han begynte sin karriere som skuespiller med rollen som Alex i NRK Super-serien Klassen, og han hadde i 2021 en birolle i komiserien «Hvite gutter» i episoden «Russbrothers». Han har også utgitt sangen «Dans på bordet» sammen med gruppen Ballinciaga. Denne lå tolv uker på førsteplass på den norske singellista og ble nominert til Spellemannprisen 2022 i klassen årets låt.

Capow X 2G:
Artistduoen Capow X 2G består av Bruno Capodistrias (Capow) og Imanuel Kimani (2G). Gutta fra Kløfta og Oslo er bare 13 og 15 år. Den unge rap duoen slapp 31 Etasje tidlig i 2022 har nå blitt streamet over 7 millioner ganger, med over 5000 unike videoer laget på Tiktok. Deres største drøm er å kunne reise Norge rundt og selge ut sine egne konserter. Nå kommer de til Askim kulturhus. Inspirasjonen bak 31 Etasje kom av at gutta ofte pleier å snike seg inn på Oslo Plaza og for å ta glassheisen. «SØR-AFRIKA» slapp det sammen med artisttrioen «Beathoven» som nå har over Trippel platinum med 20.000.000Streams. De har i senere tid sluppet to singler, «Fra meg til deg» og «C&2» i 2023 teamet guttene opp med «Emma» med deres nye singel, «Alt jeg ser».

Kevin Lauren:
Med store hits og vanvittig presence i sosiale medier har Kevin Lauren blitt til et av Norges største rap-fenomen på kort tid. Svært få norske artister har en så sterk og engasjert følger skare, og det ser man effekten av på shows. Gang på gang fylles husene fulle og Kevin leverer et friskt show som setter fyr på publikum.

EJLIS:
EJLIS er en up-coming artist fra Valdres. Artisten skriver ærlige tekster med tema alle kan dra kjennskap til. EJLIS har allerede fått mye oppmerksomhet i Norge. Med EJLIS unike låtskriving, silkemyke melodier, sterke formidlingsevne og stødige tilstedeværelse på scenen er det ikke publikum blir trollbundet. EJLIS tar med seg bandet sitt og skal spille en rekke festivaler denne sommeren.